Lépésről lépésre - csomózott holmik képes leírás - Makramé - Csomózás.tlap.hu
részletek »

Lépésről lépésre - csomózott holmik - Makramé - Csomózás.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: makrame.tlap.hu » Lépésről lépésre - csomózott holmik
Keresés
Találatok száma - 12 db
3 színből makramé karkötő

3 színből makramé karkötő

"...Ezt követően egy másik szín két szálát használjuk csomózásra, és az előzőleg csomózásra használt színt vezetőszálként középre rendezzük. Így váltogatjuk a színeket. Általában 10-szer 5 csomó elkészítése adja ki a kész hosszúságot. A kész karkötő hossza természetesen függ az egyéni kézméretektől és a csomózás szorosságától is. Mivel a karkötő végeit fixen rögzítjük, arra ügyeljünk, hogy ne a csukló méretéhez igazítsuk a karkötőnk hosszát, hanem a kézfej szélességéhez..."

Indiáncsomózással karkötőt

Indiáncsomózással karkötőt

Az oldalon rengeteg indiáncsomózással készíthető karkötőminta található. Ha már tudod az alapokat, akkor gyerekjáték lesz leolvasni a képekről, rajzokról a fonalak sorrendjét. Némelyikhez részletes szöveges leírás is tartozik. Ilyen például a "halacskák" minta.

Karkötő

Karkötő

A makramé rövid története után a spirál mintával és a lapos csomóval ismerkedhetünk meg. Ezután két csomózott holmi leírását találjuk: karkötő és virágtartó. "...Szükséges anyagok: - 2 db 120 cm hosszú felvető fonal - 2 db 60 cm hosszú fonal - Pár gyöngy díszítéshez. A képen látható karkötő fehér felvető fonalból készült, de készíthetjük bármilyen fonalból, de úgy a fonal hosszát ki kell tapasztalni, mennyire is van szükség. A 4 szál fonalunkat összefogjuk és a végétől számítva kb. 20 cm-re összecsomózzuk. A csomót nem húzzuk túl szorosra, hogy a munka végén ki tudjuk bontani. A munka menete..."

Karkötő, nyaklánc

Karkötő, nyaklánc

"Nyaklánc Jozefin-csomóval: Szükséges anyag: 2 szál 110cm-es spárga, vagy 1szál 130 cm-es bőr. A csomót ott kezdjük el kötni, ahol-a félbehajtott szálakat összefogva-a fejünk még kényelmesen átfér. Lényege a Jozefin csomó (1,2,3.ábra), amelyet úgy folytatunk, hogy a z alul kijövő szálakat oldalt kívülről-egyiket alulról, másikat felülről- visszahurkoljuk (4. ábra). Az alul-középen- újra kiérkező szálakat egy egyszerű csomóval összefogjuk. Ezt a csomót fölülről lefelé kössük, hogy a végén minden szál egy irányba haladjon..."

Karkötőcsomózás indiáncsomózással

Karkötőcsomózás indiáncsomózással

"...Ez a honlap a karkötőcsomózásról szól. Főként kezdőknek lehet hasznos, mivel csak egyszerű minták találhatóak meg itt. Ennek az az oka, hogy jelenleg én is kezdő vagyok. :) Persze a honlapot majd frissítem, teszek még fel mintákat. Az oldal azért született, mert nem találtam magyar nyelvű honlapot a témáról, csak két egyszerű leírást. Szerintem a csomózott karkötők ennél sokkal többet érdemelnek! Íme egy oldal, ami csak róluk szól! :))) Ha vannak saját mintáid, és szívesen megosztanád másokkal az elkészítés mikéntjét, akkor küldj egy képet és leírást a karkötőről, hogy feltehessem ide. Előre is köszönöm! :)..."

Karkötők és kulcstartók

Karkötők és kulcstartók

"...Előkészítése: Ehhez a tevékenységhez elengedhetetlen a kényelmes ülőhely, és a megfelelő magasságú asztal, hiszen aprólékos, fokozott figyelmet igénylő munkáról van szó. Balesetet esetleg az éles olló okozhat, de a nagycsoportosok már jórészt ügyesen bánnak ezzel az eszközzel. Előnyös, ha először vastagabb fonallal gyakoroltatjuk a makramé-technika alaplépéseit, hogy később, a karkötő és a kulcstartó készítésénél már biztosabb kezekkel dolgozzanak... ...A munka menete: A karkötőkhöz, kulcstartókhoz a technika két alapcsomóját, vagyis a spirálcsomót, és a takácscsomót, vagy más néven lapos csomót alkalmazzuk. Mindkét csomófajtához négy szál zsinegre van szükségünk, amelyeket egymás mellett rögzítünk az asztalon..."

Karkötők indiáncsomózással

Karkötők indiáncsomózással

Az oldalon néhány indiáncsomózással készült karkötő részletes leírását találjuk a minták címszó alatt. Ezen belül 4 rész van: Kezdőknek, Haladóknak 1-10, Haladóknak 11-20, Betűs technika. Az első és utolsó pont mindenki számára elérhető, a két középsőt azonban csak regisztrált felhasználók tekinthetik meg.

Makramé nyaklánc

Makramé nyaklánc

"...Elkészítés: A kenderzsineg szálakat félbehajtjuk, felhurkoljuk a strassz medál 4 fülére, fülenként két-két szálat. A munkát a medál egyik oldalán kezdjük. Laposcsomókkal dolgozunk. ...A munka befejezése kétféleképpen történhet. Amennyiben megkötősre készítjük, akkor a két középső szálat kellő hosszúságúra hagyjuk, a végeire felfűzünk egy-egy gyöngyöt. A többi szálat rövidre vágjuk és zselés pillanatragasztóval a hátoldalon rögzítjük. (A nem zselés pillanatragasztó nem felel meg, mivel a kenderzsineg beszívja és megkeményedik tőle, viszont nem ragad!)..."

Nemzeti színű karkötő

Nemzeti színű karkötő

"...A natúr vezetőszálat kettéhajtjuk és a zöld kezdőszál laposcsomójával szorosan összefogjuk a többi szálat...Ügyeljünk arra, hogy minden szín első csomója a másik két szál felett vezetve csak átölelje az alatta lévő szálakat, a második rögzítő csomót már szorosra húzhatjuk...Száradás után a gombostű helyén áthúzzuk az egyik szálat. A zöld szálakat 20-20 cm hosszúra vágjuk, a végüket hengercsomóval (mintha csomót kötnénk 5-6 tekeréssel) dolgozzuk el. Teljesen vágjuk le a szálakat a csomókig és kész a karkötő. A végére gombot vagy delfinkapcsot is csomózhatunk, tetszés szerint..."

Hirdetés
Öv, faldísz, terítő

Öv, faldísz, terítő

A "mami7090" képtárában összegyűjtött néhány makraméval foglalkozó könyvet, illetve azok egyes oldalait jeleníti meg. A képeket végignézve találunk jó pár olyant, ahol 1-1 csomózott termék részletes leírását találjuk a hozzá szükséges fonalaktól kezdve a minta leírásáig, a csomózás befejezéséig.

Strandtáska

Strandtáska

Az oldal bemutatja egy csomózott strandtáska elkészítésének lépéseit. Felsorolja a szükséges eszközöket, majd a makramé strandtáska elkészítésének módját, lépéseit. Mindehhez fényképek is társulnak. Részlet: "A zsinegeket felvágjuk 4 m-es darabokra. Először az egyik, majd a másik fakarikára fűzzük fel úgy, hogy mindegyik zsineget félbehajtva áthurkoljuk a fülön, és a hurkon áthúzzuk a hosszú szálat. Színenként 4-4 szálat, váltakozva, mindkét fülre 36-36 szálat..."

Virágtartó

Virágtartó

"...Szükséges anyagok: - 1 db fa karika - 8 db 250 cm hosszú felvető fonal A képen látható virágtartó fehér felvető fonalból készült, de készíthetjük bármilyen fonalból, a fonal hosszát ki kell tapasztalni, mennyire is van szükség. A spirál csomó készítésének módját itt olvashatja el. A 8 szálat félbehajtjuk, a közepénél ráhurkoljuk a fa karikára. A szálakból 4 darab 4 szálas köteget készítünk. A munka menete: Mind a 4 db 4 szálas kötegen kb. 87-87 spirál csomót készítünk..."