Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Makramé - Csomózás linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között
részletek »

Makramé - Csomózás képes leírás

Képes leírás

Itt vagy: makrame.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 83 db
1001 fonal

"...Az 1001fonal azért jött létre, mert beleszerettem a fonalakba. Még gyerek voltam amikor a nagymamám megtanított kötni. Bár igazán sosem lettem fanatikus kötögető, átlag kétévente elkapott a kötésláz, amikor lázasan nekivetettem magam egy újabb mintának, egy újabb projektnek, majd nagyjából a felénél alábbhagyott a lelkesedés és hanyagoltam az ügyet. Amikor legközelebb kezembe került egy külföldi kézimunka újság, vagy szembejött a neten egy jópofa minta, felírtam a listámra egyszer majd ilyet is kötök. Aztán nemrég úgy hozta az élet, hogy az Egyesült Államokba költöztünk egy évre. Mivel korábban is volt dolgom a kézimunkapiac üzleti oldalával, tudtam, hogy az USA körülbelül 5-6 éve kötéslázban ég. Arra azonban nem voltam felkészülve, hogy ez a kötésláz elementáris erővel dönt le engem is a lábamról, abban a pillanatban amikor beléptem az első amerikai fonalbolt ajtaján..."

1212 technika

"Az 1212 technikában általában csak két szín van. Ez a háttérszín (hsz) és a minta színe (msz). Olyasmi, mint a betűs technika...Honnan ismered fel hogy 1212 technika? Egyszerűen: A sorokban nem ugyanannyi csomó van (ahogy az a betűs technikában van) Más szóval, ez egy "átlagos" minta. Így rengeteg féle mintát meg lehet csinálni vele. Ez tényleg egy olyan eset, hogy akkor ha le tudod rajzolni, meg is tudod csinálni. Néhány minta felhasználja az 1212 technika elemeit, de amint több mint két szín van benne, már nem lesz 1212 technika. Azért hívják 1212 technikának, mert a szálak általában ebben a sorrendben vannak, amiben az 1 általában a háttérszín, a 2 pedig a minta színe. A legkülönlegesebb a mintában az, hogy a szálak soha nem cserélnek sorrendet..."

3 alkotó

Az oldalon 3 fiatal csomózott munkái tekinthetők meg. Mindhárom alkotó ír néhány szót magáról is, hogy jobban megismerjük munkásságukat. A sima csomózott karkötőkön kívül találhatunk feliratosakat is. De válogathatunk a különféle nyakláncok, fülbevalók között. Az ékszereket meg is lehet vásárolni. Az oldalon található még hírek dobozka is, amiben leginkább a vásárokra hívják fel figyelmünket.

3 színből makramé karkötő

"...Ezt követően egy másik szín két szálát használjuk csomózásra, és az előzőleg csomózásra használt színt vezetőszálként középre rendezzük. Így váltogatjuk a színeket. Általában 10-szer 5 csomó elkészítése adja ki a kész hosszúságot. A kész karkötő hossza természetesen függ az egyéni kézméretektől és a csomózás szorosságától is. Mivel a karkötő végeit fixen rögzítjük, arra ügyeljünk, hogy ne a csukló méretéhez igazítsuk a karkötőnk hosszát, hanem a kézfej szélességéhez..."

A kumihimo története

"...fonalak: nyugaton kenderfonálból szokták, de eredetileg selyemfonálból készítették egy pad a fonalak lefogására: eredetileg egy fából készült padokat használtak, a legelterjedtebb ezek közül az úgy nevezett marudai, de készíthetsz magad is, vagy vehetsz a boltban (Hobbyművész) gumi alapanyagú tárcsát, ami feszesen tartja a szálakat (ennél nem kell súly). Súly a fonalak lehúzására: ez lehet akár egy kő vagy gyógyszeres kisüveget is, de hagyományosan fából faragott kis "orsók" szolgáltak erre, amiket tama-nak hívnak..."

A makramé szó eredete

A Terebess Ázsia Lexikonban rövid leírást találunk a makramé eredetéről. Megtudhatjuk honnan indult, és azt is, hogy mikor terjedt el Európában. Arra is ad példát, hogy mi mindent lehet csomózással elkészíteni.

A makramé története

Ezen az oldalon egy kis gyűjteményt, válogatást találunk a makramé történetével kapcsolatban. Bőven nyújt információt a szó jelentéséről, a makramé eredetéről, elterjedéséről. Érdekes leírásokat találhatunk arról, hogy régen mi mindent készítettek csomózással. Természetesen a makramé mai felhasználását is bemutatja. Azt is megtudhatod, hogy miből lehet csomózni!

Alkotások

A honlapon sok-sok - makramé technikával (hagyományos és indiáncsomózásos) készült - holmi képét találjuk. A 14 oldal 334 képe között szerepel csomózott karkötő, nyaklánc, faldísz, fülbevaló, adventi koszorú, virágtartó, sáltű, táska... A kis képre kattintva eljutunk egy olyan oldalra, ahol a csomózott holmiról bővebb információt találunk. Itt véleményt is írhatunk róla, valamint az oldal jobb oldalán az adott alkotó fotóalbumába léphetünk be.

Ann makramé oldala

Ann makramé oldalán végigvezet minket a makramé tanulás alapjaitól a csomókon keresztül egészen a kész holmi létrehozásáig. Mi az a makramé? Ezt is meghatározza: "What's Macramé? It's the art of tying knots in yarns without using needles or hooks. You can make useful things - bags to hanging baskets - or purely decorative objects - jewelry to wall hangings. By varying the knots, their position or the kind of yarn used, your work will easily fit your individual needs perfectly. Noticing a lack of introductory lessons on the Web, I have put together a few pointers to lead you into the relaxing skill of Macramé..."

Hirdetés
Befejezés

Az oldalon 3 különféle karkötő befejezési módot ismerhetünk meg. 1. 3-as fonás: "Talán a hármas fonás a legegyszerűbb és legelterjedtebb módja a karkötő befejezésének, amivel könnyedén fel tudjuk kötni a karkötőt a csuklónkra. Illetve mégsem annyira egyszerű, hiszen félkézzel kell ügyeskednünk - vagy megkérünk rá valakit..." 2. Hurok - dupla 3-as fonat: "Ennél a befejezési módnál már a szálak számolásakor oda kell figyelnünk. Az ún. szimmetrikus mintájú karkötőknél alkalmazhatjuk. Mivel a karkötőt egy hurok készítésével kezdjük, a fonalakat úgy kell levágnunk, hogy az egyik végüknél nem vágjuk el őket, így fele annyi, de dupla hosszú szálakból dolgozunk..." 3. Hurok - gyöngy: "A karkötő készítése ugyanúgy egy hurokkal kezdődik, mint az előző befejezési módnál, viszont a másik végén nem hármas fonatot használunk, hanem a fonalakra egy kellő nagyságú gyöngyöt húzunk, ami belefér a hurokba, de nem csúszik ki könnyen belőle..."

Betűs technika

"A technika annyin alapul, hogy van egy főszál és azzal kell végigcsomózni a mellékszálakon. Ahhoz, hogy egy mintát kialakítsunk, a mellékszálakkal átfedéseket, azaz a főszálra készített csomókat csinálunk.A technikában nincsenek váltócsomók." Az oldalon egy ábra is található a betűs technika alapokhoz, ahol az összes betű meg van "rajzolva".

Bolthely

A 100%-os makramé jellegű pamut fonal tökéletesen alkalmas nagyobb, vastagabb, esetleg retro holmik elkészítésére, mint például csomózott táska, faldísz, virágtartó, nyaklánc. Többféle színben kapható.

Csomó, mint mértékegység

"...Nevét a hajók sebességének mérési eljárása alapján kapta. Egy zsinórhoz kötött, lesúlyozott, lapos fadarabot dobtak a vízbe. A zsinóron szabályos közönként csomó volt. A fadarab a vízben nagyjából ugyanott maradt, úgy volt megkötve, hogy ernyőszerűen befordult a haladási irányra merőlegesen, miközben a hajó előrehaladtával egyre több madzag tekeredett le. Fél perc idő alatt a tengerész számolta, hogy hány csomó fut át az ujjai között. A csomók 47 láb 3 hüvelykre (vagyis 14,40 méterre) voltak egymástól, vagyis a tengerész ujjának súrlódását (a kézi log elmozdulását) is figyelembe vették..."

Csomógyűjtemény

Ezen csomók, hurkok nagy része felhasználható a kézművességben is: angol mentőhurok, állóhurok, Builin csomó, csúszóhurok, dobókötélcsomó, dupla csúszóhurok, dupla ívelt kettős csomó, egyszerű csomó, cserkész csomó, félszorító, halászcsomó, horgonycsomó, hosszabbító csomó, hurokcsomó, ikerhurok a kötél közepén, ívelt kettős csomó, kígyócsomó, kofa csomó, kötélrövidítő csomó, kötélvéget elkötő csomó, matrózülés, mentőhurok, nyakkendő, nyolcascsomó, perec...

Csomók hajósoknak

"...Reményeink szerint sikerül kellemes időtöltést szereznünk, a kezdő csomókészítőknek talán tudunk segítséget nyújtani, a haladóknak pedig, reméljük mutatunk új csomókat. Aki nagyon belejön a csomózásba, máris készíthet egyedi tervezésű csomótáblákat!... ...Kikötő nyolcas: Mint a neve is mutatja és a képeken is látható, ezt a kötést az elsők között érdemes megtanulni, mert ezzel lehet bikához kikötni. Megkötése igen egyszerű, a feszesen tartott kötelet nyolcas alakban a bikára tekerjük (tetszőleges számban), majd az utolsó körnél a szabad véget a hurok alá fordítjuk (-2-). Ez után a szabad szárat csak jól meg kell húzni, és máris kikötöttünk... ...Takács csomó: Ez egyfajta kötélhosszabbító eljárás, amely nagy segítség lehet, ha például a kötelünk nem elég hosszú. Csak arra kell odafigyelni, hogy a két csomó szárai, oldalanként párhuzamosan húzódjanak egymás mellett. Tehát ha az egyik oldalon mindkét szár a hurok alatt húzódik, akkor a másik oldalon mindkettő a hurok felett. A lényeg, hogy mindkét oldal szimmetrikus legyen (ettől függetlenül ez két közönséges csomó, egymáson)..."

Csomók videón

A horgászáshoz használatos csomókat, kötéseket tanító videókat gyűjtöttek össze erre az oldalra: Albright kötés, Droppen hurok, Duncan hurok, Nyolcas csomó, Huffnagel csomó, Módosított Clinch csomó, Jansik Special kötés, Nail csomó, Rapala kötés, Palomar csomó, Perfection hurok...

Csomókból mindent

A honlapon a bal oldalon található menüsorból kiválaszthatjuk azt a témát, amelyik részletesebben érdekel bennünket. Az "Animals" - állatok menüpontban például kígyó, szitakötő, lepke és sok más leírását találhatjuk. A képre kattintva a részletes leírás mellett az adott munkánál használatos csomókat is elmagyarázza.